Od 9 do 23 stycznia br. można składać wnioski
o dofinansowanie zakupu materiału siewnego zbóż jarych, łubinu oraz sadzeniaków ziemniaka

Dofinansowanie zakupu kwalifikowanego materiału siewnego zbóż jarych, roślin strączkowych oraz sadzeniaków ziemniaka w 2023 roku.

Fundacja Rozwoju Gminy Kleszczów informuje, że zgodnie z  Regulaminem  programu pomocy w zakresie rozwoju i obniżenia kosztów produkcji rolniczej poprzez dofinansowanie zakupu materiału siewnego zbóż, roślin strączkowych oraz sadzeniaków ziemniaka na terenie gminy Kleszczów, dofinansuje zakup kwalifikowanego materiału siewnego zbóż jarych,
łubinu wąskolistnego i sadzeniaków ziemniaka w 2023 roku.

Wnioski o dofinansowanie w/w materiału  mogą składać:

  • osoby fizyczne będące mieszkańcami gminy Kleszczów od ponad 1 roku, które posiadają grunty wykorzystywane rolniczo
    na terenie gminy Kleszczów,
  • Rolnicze Spółdzielnie Produkcyjne mające swoją siedzibę na terenie gminy Kleszczów.

Wyżej wymienione  podmioty muszą posiadać prawo własności lub inne pisemne prawo do dysponowania gruntami, które wiosną 2023 roku będą obsiewane materiałem siewnym lub sadzeniakowym dofinansowanym przez Fundację.

Rolnicy posiadający gospodarstwo rolne do 20 ha użytków rolnych mogą otrzymać dofinansowanie do:

  • 500 kg materiału siewnego zbóż jarych,
  • 500 kg łubinu wąskolistnego,
  • 500 kg sadzeniaków ziemniaka.

Rolnicy posiadający gospodarstwo rolne powyżej 20 ha użytków rolnych mogą otrzymać dofinansowanie do:

  • 1000 kg materiału siewnego zbóż jarych,
  • 700 kg łubinu wąskolistnego, 
  • 1000 kg sadzeniaków ziemniaka.

Fundacja dofinansuje 60% kwoty wynikającej z różnicy pomiędzy ceną rynkową danego gatunku zboża jarego, łubinu wąskolistnego
lub ziemniaka,  a ceną  kwalifikowanego materiału siewnego tego zboża jarego, łubinu wąskolistnego lub sadzeniaka ziemniaka.

Wnioski o zakup materiału siewnego i sadzeniakowego rolnicy będą zobowiązani składać osobiście w biurze Fundacji w Kleszczowie ul. Sportowa 3 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z Regulaminem do wniosku należy obowiązkowo dołączyć kopię nakazu płatniczego z roku 2023 lub roku 2022.

Termin  składania wniosków (zapisy) –     09 styczeń – 23 styczeń 2023 roku.

Pliki do pobrania:

Dodatkowo druki wniosków wraz z załącznikami są do pobrania na stronie internetowej www.frgk.pl/programy-wsparcia/rolnictwo
lub bezpośrednio w biurze Fundacji.
W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 44 731 46 36, 534 555 224  w godz. 8.00 -16.00